De VNC vindt het onbegrijpelijk en enorm teleurstellend dat de KLM directie de IPB regeling versobert per januari 2015. Opnieuw worden er pijlen gericht op het (vliegend) personeel. In het kort komt de versobering neer op: beperking van het aantal uit te geven klapbanken voor IPB'ers en
De VNC vindt het onbegrijpelijk en enorm teleurstellend dat de KLM directie de IPB regeling versobert per januari 2015. Opnieuw worden er pijlen gericht op het (vliegend) personeel.
In het kort komt de versobering neer op:
beperking van het aantal uit te geven klapbanken voor IPB'ers en companions;
beperking op het uitgeven van de beschikbare cockpitstoelen;
verhoging van de leeftijd van meereizende kinderen;
en voor de kaarthouders onder het eigen personeel geen toegang tot de lounges meer.
KLM verdedigt hun aanpassingen met het feit dat IPB geen arbeidsvoorwaardelijk onderdeel is, maar vergeet daarbij blijkbaar dat het wel een belangrijk onderwerp is voor haar werknemers en bovendien kost het KLM geen geld.
Op een bezwarenbrief die half september is verstuurd mede vanuit de VNC is tot op de dag van vandaag geen reactie gekomen vanuit het bedrijf!
Het regent 'cadeautjes'
In plaats van waardering van het voor KLM onder andere zo belangrijke frontlinie personeel, krijgen we in het korte tijdsbestek van anderhalve week opnieuw een 'cadeautje' van KLM. Eerst een eenzijdig besloten per direct ingevoerde aannamestop, gevolgd door het terugdraaien van al ingeplande promotiegesprekken en dan nu ook nog een versobering van de IPB regeling. En de cao-onderhandelingen zijn nog niet eens begonnen...
VNC bestuur