Het is gebruikelijk bij KLC dat er na een dienstverband van 5 jaar doorstroom plaats vindt naar KLM, mits er vacatures zijn. Dit is een afspraak in de CAO voor KLC cabinepersoneel. In 2012 heeft er helaas geen doorstroom plaats gevonden omdat er een aannamestop was bij KLM. Nu zijn er
Het is gebruikelijk bij KLC dat er na een dienstverband van 5 jaar doorstroom plaats vindt naar KLM, mits er vacatures zijn. Dit is een afspraak in de CAO voor KLC cabinepersoneel.
In 2012 heeft er helaas geen doorstroom plaats gevonden omdat er een aannamestop was bij KLM. Nu zijn er in 2013 weer vacatures! KLC zal echter maar 60 CA's in de periode van april t/m oktober dit jaar laten doorstromen. Echter, er zijn veel meer CA's die de vijfjaars grens bij KLC zijn gepasseerd. De VNC vraagt zich dan ook af waarom deze CA's niet kunnen doorstromen en KLM wel extern nieuwe CA's wil aannemen.
De VNC vindt dat KLC'ers in hun carrièrepad worden belemmerd en is de enige vakbond die dit niet acceptabel vindt.
Op 30 januari aanstaande zal er een cabineoverleg plaatsvinden met de directie van KLC. Hier zal de VNC zich hard maken voor meer doorstroom !
KLC sectiebestuur