VNC heeft afgelopen maandag het zeswekelijks overleg gehad met transavia. Hierbij een kort verslag. Zomerproductie en nieuwe bestemmingen In de zomer zullen wij vanaf Amsterdam met een lijndienst naar Larnaca vliegen. Ook gaan wij vanaf Amsterdam drie per week de Tel Aviv doen. Deze
VNC heeft afgelopen maandag het zeswekelijks overleg gehad met transavia. Hierbij een kort verslag.
Zomerproductie en nieuwe bestemmingen
In de zomer zullen wij vanaf Amsterdam met een lijndienst naar Larnaca vliegen. Ook gaan wij vanaf Amsterdam drie per week de Tel Aviv doen. Deze vlucht vertrekt één keer in de ochtend en twee keer in de middag. Vanuit Rotterdam doen wij één per week de Gazipasa.
Helaas zullen wij als cabine deze zomer niet meer gaan slippen in Barcelona, Pisa, Palma de Mallorca en Valencia. Wel wordt er deze zomer geslipt in Marsa Alam, Niederrein, Brussel, Groningen, Eindhoven en Rotterdam. Op Mahon vluchten zal in het voor- en naseizoen standaard gevlogen worden met FS sterkte +1. Op de Bourgas deelt transavia tijdens de "bouwvakvakantie" standaard twee ca2's in op de vlucht.
Ini's en transitie
Zoals ook al in het verslag van 2 februari vermeld, zijn er nog steeds drie ini's gepland. Er zullen twaalf mensen op transitie gaan, die op Eindhoven melden. Jammer genoeg zijn er op Amsterdam geen plaatsen beschikbaar. Op Amsterdam is er dit jaar een kleine krimp in de productie, vandaar dat er dit jaar met een kist minder gevlogen gaat worden dan eerder gepland.
Aanmelden aan de gate?!?
In de wandelgangen gaat het verhaal dat wij "binnenkort" aan de gate gaan melden in plaats van het BMC. Dit is echter geen plan wat op dit moment speelt, een broodjeaapverhaal dus.
Handbagage update
Iedere dag komt er bij vluchtuitvoering en crew support feedback binnen van collega's. Goede verhalen dat de handbagage problematiek een stuk minder is op bepaalde vluchten, maar helaas komen er ook nog steeds berichten binnen dat het juist helemaal niet goed gaat en dat passagiers nog steeds met twee stuks handbagage binnenkomen. Meld dit vooral op het vluchtrapport en bij vluchtuitvoering. De afdeling Ground Services zal direct contact opnemen met de betreffende stations. De top drie stations met de grootste problemen zijn op dit moment Napels, Pisa en Berlijn.
Binnenkort komen er nieuwe labels van de drukker waar op het groene label "under seat" vermeld staat.
Standby collega's Eindhoven
De VNC heeft nogmaals getafeld dat er veel berichten binnenkomen van Eindhoven collega's die veel standbys hebben op het rooster. Transavia heeft aangegeven er beter op te letten, maar doordat er een kleinere groep is en transavia toch graag de norm wil aanhouden voor de nodige standbys, kan het voorkomen dat men vaker standby staat dan bijvoorbeeld iemand op Amsterdam. Mocht het blijven voorkomen dat je veel standby staat, meld het ons. We hopen dat de situatie nu beter wordt.
Employee experience project
Tijdens dit project zijn 40 collega's van cabine geïnterviewd en zijn 20 collega's afgelopen week bij elkaar gekomen. Er zijn tijdens deze dag drie ideeën ontstaan die binnenkort uitgewerkt zullen worden door drie groepen. Wordt uiteraard vervolgd.
Deze drie ideeën zijn:
1. een aanspreekpunt bij crew coördinatie, lagere drempel om vragen te stellen over verzoeken, aanvragen, snipperdagen etc.
2. een crew support functie op EIN/RTM, de regio verbinden met de basis
3. een zelfontplooiing gesprek met de UC, vooruitkijken naar de toekomst.
Last but nog least; nieuw e-mailadres sectiebestuur
Door de naamswijziging van transavia heeft het sectiebestuur transavia een nieuw e-mailadres: sectiebestuur.transavia@vnconline.nl
Heb je naar aanleiding van dit verslag nog vragen en/of opmerkingen? Stuur je e-mail naar sectiebestuur.transavia@vnconline.nl
Sectiebestuur transavia