Vanaf 1 november 2019, voor een periode van 3 maanden, gaan easyJet en de VNC een nieuwe procedure testen met betrekking tot ziekmelding van cabinepersoneel. Daarbij worden de volgende aanpassingen gedaan in de procedure voor ziekmelden zoals deze in de huidige cao staat
(zie Appendix 2.2) :
1.
Meld je ziek via eCrew (ten minste 90 minuten voor de start van je duty).
2.
Het is niet meer noodzakelijk om ook een email / sms te sturen naar AMS Hot Desk.
3.
Base Management kan telefonisch contact met je opnemen om te zien of er iets is dat easyJet kan voor je
betekenen terwijl je ziek bent. Er worden GEEN verdere vragen gesteld naar het waarom van je
ziekmelding.
4.
Als je tijdens het ziekteverzuim niet op je huisadres verblijft, is het wel jouw verantwoordelijkheid om
easyJet te laten weten waar je bent (voor het geval dat de bedrijfsarts op bezoek komt).
Mocht je vragen hebben over deze nieuwe procedure, aarzel dan niet contact met ons op te nemen.
Sectiebestuur easyJet