We merken dat er veel over het recent behaalde onderhandelingsresultaat met transavia wordt gediscussieerd. Met name over de paragraaf Tbids en WRR.
We willen benadrukken dat er met dit onderhandelingsresultaat nog geen akkoord gegeven wordt voor een wijziging van de WRR (Werk- en Rusttijden Regeling). Als er wijzigingen zouden aankomen dan zullen we dit sowieso altijd eerst moeten voorleggen aan jullie. Het zijn immers de leden die hier uiteindelijk over beslissen.
Achtergrond
Tbids is het automatische indelings- en biedsysteem dat we voor het cabinepersoneel willen ontwikkelen. In een werkgroep is de VNC al geruime tijd aan het onderzoeken hoe zo’n optimizer een verbetering kan opleveren voor de kwaliteit van en de grip op je rooster.
Lusten en lasten
Het is bijvoorbeeld mogelijk om de lasten en lusten eerlijker over het korps te verdelen. Onze huidige WRR kan op een paar zaken na als basis dienen voor deze optimizer. Waar transavia echter heeft vastgesteld dat deze huidige WRR complex is en naar een sterk vereenvoudigde regelset toe wil, staat de VNC hier een stuk genuanceerder in. Het sectiebestuur ziet dat er soms ingewikkelde methoden worden toegepast om een bepaald resultaat/doel te bereiken. We vinden het daarom interessant om te kijken of we dit zelfde doel ook op een andere, eenvoudigere manier kunnen bereiken. Dit is dan ook wat er momenteel in de werkgroep wordt onderzocht. We houden jullie op de hoogte en mocht je vragen hebben mail ze dan naar sectiebestuur.transavia@vnconline.nl
Sectiebestuur transavia