Gisteren vond het eerste transavia regulier overleg van 2016 plaats. De VNC die nu als enige vertegenwoordiger van cabinepersoneel aanschoof, heeft de planning voor het komende jaar besproken. Maar ook de situatie in Egypte, de werving voor de basis in Munchen en het inzetten van snipperdagen en ve’s stonden op de agenda.
transavia zegt zich dit jaar te gaan focussen op het nieuwe loopbaanbeleid en het afnemen van de talentdagen. Afgelopen november zijn er twee talentdagen geweest en in februari en maart zullen er ook nog vier zijn. Cabin attendants zullen hiervoor worden ingedeeld op basis van senioriteit. Meer informatie omtrent het loopbaanbeleid kun je terugvinden op de loopbaanbeleidpagina van Cabin Online. Voor de pursers zullen er dit jaar nog purserinfosessies worden gehouden.
Drie ini’s
Qua planning voor de ini's staat de teller momenteel op drie; twee voor Eindhoven en een voor Amsterdam. Daarnaast staan er op dit moment drie SCCT trainingen op het programma en zullen er later dit jaar ook diverse ca2 development cursussen worden gepland.
Situatie Egypte
transavia heeft besloten om de komende week niet te slippen in Egypte. Er zal continu gekeken worden naar de situatie ter plaatse en wat de mogelijkheden zijn. De desbetreffende crews zullen door transavia op de hoogte worden gehouden van wat er met de huidige rotaties gaat gebeuren.
Werving en selectie München
In tegenstelling tot de cockpit crew zal er vanuit transavia Nederland niet standaard cabine crew worden gestationeerd op de nieuwe basis. Er vinden nu selecties plaats in Duitsland en daar zijn twee collega's van transavia Nederland bij betrokken. In de toekomst kan er wel zogeheten 'wetlease' (lease van vliegtuig met crew) plaatsvinden om een bepaalde vlucht voor transavia München uit te voeren. Dit zal echter niet standaard gepland worden.
Toekennen snipperdagen en ve
Sinds vorig jaar hebben ook CA2’s snipperdagen gekregen die kunnen worden ingezet. In de planning is hier rekening mee gehouden. Verstoringen in de productie en het actuele ziekteverzuim blijven echter factoren waarom snipperdagen en ve-verzoeken worden afgewezen. Het grootste deel van de snipperdagen en verzoeken wordt van donderdag t/m zondag aangevraagd. Indelingen probeert hier rekening mee te houden door dan de meeste standby’s in te plannen. Zo kan zoveel mogelijk aan de verzoeken worden voldaan.
Moeilijk rijdende trolleys
Misschien ben je ze de afgelopen weken aan boord tegengekomen: zeer moeizaam rijdende trolleys... Er blijken nog zo'n 100 trolleys niet gerepareerd te zijn tijdens de vorige ronde maar de meeste zijn inmiddels wel gerepareerd. Kom je toch nog een slechte trolley tegen? Hang er dan een u/s label aan en laat dit vermelden op het vluchtrapport.
Heb je vragen over (bovenstaande) onderwerpen, neem gerust contact met ons op via sectiebestuur.transavia@vnconline.nl
transavia sectiebestuur