Iedere zes weken is er een Regulier Overleg (RO) tussen transavia.com en de VNC. Hierbij een kort verslag van het RO van augustus met als onderwerpen: instroom; klemmende lades; nieuwe directeur; VE- verzoeken en roosters.De transavia.com nieuwe directeur Mattijs ten Brink heeft zich
Iedere zes weken is er een Regulier Overleg (RO) tussen transavia.com en de VNC. Hierbij een kort verslag van het RO van augustus met als onderwerpen: instroom; klemmende lades; nieuwe directeur; VE- verzoeken en roosters.
De transavia.com nieuwe directeur Mattijs ten Brink heeft zich tijdens dit overleg voorgesteld. Hij gaf aan op dezelfde weg als Bram Graber door te willen gaan. De toekomst voor het bedrijf ligt in de verdere groei in de regio. Zijn plannen en visie verwacht hij begin 2014 uit te kunnen rollen.
Scheve balans
Naar aanleiding van opmerkingen over de zware roosters van leden, heeft de VNC een oproep gedaan om jullie roosters naar ons op te sturen. De VNC ziet werkweken van zes of zeven indelingen voorbij komen afgewisseld met periodes van drie of vier dagen. Door deze roosters zijn er soms grote verstoringen in het bioritme. transavia.com geeft aan dat de planning van vakanties en individuele verzoeken hier deels aan bijdragen. De verhouding tussen werken en rusten is volgens de VNC echter scheef en hierin moet meer balans worden gebracht.
Grip op je rooster
Na aanleiding van diverse meldingen van leden heeft de VNC het feit dat het lastig is om door middel van VE's vrij te krijgen op de agenda gezet. Velen van jullie geven aan het belangrijk te vinden om vrije tijd te krijgen op een moment dat het jouw uitkomt. Met het invoeren van de gegarandeerde verzoeken heeft de VNC geprobeerd om iets meer grip op het rooster te krijgen. Binnen het huidige systeem blijft het echter lastig. We willen jullie dan ook vragen om het bij ons te melden wanneer er regelmatig verzoeken van jullie worden afgewezen. Zo kunnen wij een vinger aan de pols houden.
Instroom seizoen 2014
De komende periode organiseert transavia.com informatiesessies over de instroom tijdens het seizoen 2014. Er is in onze Cao afgesproken dat de uitgifte van nieuwe contracten op basis van senioriteit gaat. Hierdoor kan er ongewenst een jaarlijkse wisseling van meldstation plaatsvinden. De VNC zet zich in om meer zekerheid te creëren over je meldstation ofwel dat wisselingen tot een minimum worden beperkt.
Klemmende lades
Veel collega's klagen met regelmatig over klemmende lades in de f/d trolley's. Het bedrijf kijkt samen met vluchtuitvoering wat de beste manier is om deze trolley's te beladen. Met de nieuwe indeling van het assortiment lijkt het nu beter te gaan. Maar feedback kan altijd aan de VNC of het bedrijf worden doorgegeven!
Mocht je vragen, opmerkingen of meer informatie willen, kan je altijd contact met ons opnemen via sectiebestuur.transavia.com@vnconline.nl
Sectiebestuur transavia.com