De cao onderhandelingen met KLC verlopen moeizaam. Het bedrijf wil geen structurele loonsverhoging toekennen aan het KLC cabinepersoneel en KLC wil van de IFS (Inflight Supervisor) functie af. De VNC gaat hier uiteraard niet mee akkoord. Voor de VNC blijft de IFS functie hard punt
De cao onderhandelingen met KLC verlopen moeizaam. Het bedrijf wil geen structurele loonsverhoging toekennen aan het KLC cabinepersoneel en KLC wil van de IFS (Inflight Supervisor) functie af. De VNC gaat hier uiteraard niet mee akkoord.
Voor de VNC blijft de IFS functie hard punt aangezien dit een carrière mogelijkheid is met een daarbij behorende salarisschaal.
Loslaten maximum
De VNC is wel blij met de toezegging dat KLC bereid is om het maximum percentage van 20% doorstroom per jaar los te laten. KLC is dan ook genegen om in overleg te gaan met KLM en de bonden over hoe de doorstroom richting KLM beter geregeld kan worden. Deze toezegging gaat pas gelden wanneer er een nieuwe cao is afgesproken.
KLC en de bonden zullen zich beraden hoe ze uit de ontstane impasse kunnen geraken. Uiteraard zullen wij jullie op de hoogte houden via de bekende mediakanalen van de VNC.
Het KLC sectiebestuur