Na het multi cao-overleg gisteren met KLM en alle bonden, zijn vandaag de cabinebonden met KLM verder in overleg gegaan. Het was een constructief gesprek waarbij het voornamelijk ging om het creëren van ruimte dat moet leiden tot oplossingen voor beide partijen. Doel is om te
Na het multi cao-overleg gisteren met KLM en alle bonden, zijn vandaag de cabinebonden met KLM verder in overleg gegaan. Het was een constructief gesprek waarbij het voornamelijk ging om het creëren van ruimte dat moet leiden tot oplossingen voor beide partijen.
Doel is om te komen tot een evenwichtige balans van investeren door cabinepersoneel en het meedelen in de opbrengsten daarvan.
Noodzakelijk businessplan
De VNC, UNC en FNV zijn unaniem in hun standpunt dat het door KLM beloofde businessplan een van onze voorwaarde is voor het geven van invulling aan onze investering.
Bij bereidheid tot investeren, wil de VNC namelijk zeker weten dat die stap leidt tot perspectief voor jullie toekomst. Dit om te voorkomen dat we weer een herhaling van zetten doen zoals bij het bezuinigingsprogramma Transform 2015 waarbij KLM achteraf concludeerde dat dit onvoldoende effectief zou zijn.
We willen benadrukken dat de VNC constructief in dit overleg zit. Het gaat echter om grote (arbeidsvoorwaardelijke) zaken en wij laten ons niet opjagen. We willen te allen tijde overhaaste en ondoordachte beslissingen voorkomen. Het gaat tenslotte om de toekomst van het cabinepersoneel en daarbij blijft ons uitgangspunt dat je in fulltime dienstverband in goede gezondheid je pensioen moet kunnen halen.
KLM komt volgende week bij de cabinebonden terug om een vervolg te geven aan dit proces.
KLM Sectiebestuur