Vanochtend heeft er cabine-overleg plaatsgevonden tussen KLC en de vakbonden. Hierin kwam o.a. het door KLC uitgestelde CAO-overleg aan bod. De VNC heeft aangegeven teleurgesteld te zijn dat het overleg is uitgesteld en wil graag meer uitleg. KLC heeft verteld dat zij, vanwege de huidige
Vanochtend heeft er cabine-overleg plaatsgevonden tussen KLC en de vakbonden. Hierin kwam o.a. het door KLC uitgestelde CAO-overleg aan bod. De VNC heeft aangegeven teleurgesteld te zijn dat het overleg is uitgesteld en wil graag meer uitleg. KLC heeft verteld dat zij, vanwege de huidige situatie, niet met een loonbod kan komen. Het lijkt erop dat de staking in Frankrijk aanleiding is geweest voor het uitstel. De VNC vindt het onacceptabel dat de situatie in Frankrijk tot gevolg heeft dat we geen loonbod krijgen van KLC. Wij blijven hierover in gesprek met KLC. Het eerstvolgende CAO-overleg staat nu gepland op 18 december.
Instroom/doorstroom/promoties
Zoals jullie al te horen hebben gekregen, zal begin december de eerste doorstroomcursus naar KLM plaats vinden. Wij kunnen jullie nu al mededelen dat de volgende doorstroomcursus al begin januari plaats vindt. Ook de initial cursus voor CA2's zal in januari beginnen. Daarnaast zal de senior cursus die in december van start gaat, 2 x 14 collega's tellen. Degene die door gaan stromen maar nog geen gesprek bij KLM hebben gehad kunnen, als zij hier vragen over hebben, dit met hun CCM bespreken.
Vanwege de doorstroom naar KLM zal er binnenkort een vacature voor IFS worden geopend. Hou de portal en je e-mail dus goed in de gaten! Mocht je hierbij hulp nodig hebben dan kun je altijd contact met ons opnemen.
CAO beschikbaar stellen op Ipad
Met KLC hebben wij afgesproken dat, zodra de werkgroep CAO-teksten is afgerond, zij zich er voor in zullen zetten dat de CAO op de Ipad beschikbaar is. Op welke manier (Lido/docview) is op dit moment nog onduidelijk. Wordt vervolgd!
Overlappingen IFS/checker
Van vele IFS leden hebben wij te horen gekregen dat zij werden gevraagd om rapporten over mensen op een vlucht te schrijven. De VNC heeft aan KLC gevraagd hoe dit nu exact zit, aangezien de IFS willekeurig rapportages schrijft terwijl de checker als derde persoon aan boord is. KLC heeft aangegeven dat als er weinig rapportages over een bepaald persoon zijn, zij dan aan de betreffende IFS vragen of hij/zij een rapportage wil schrijven. Dit heeft niets met het functioneren van de betreffende persoon te maken maar met de vraag naar meer rapportages.
Houdbaarheid file
Hoe lang blijft iets in je file staan? Dat was een vraag die wij graag beantwoord wilde zien. Het lijkt erop dat alles oneindig in je dossier blijft staan. KLC gaat dit nakijken en komt hier volgende keer op terug.
Haalbaarheid M-service.
Door veel collega's wordt aangegeven dat een M-service niet haalbaar is vanwege tijdsgebrek en de manier waarop de M service wordt uitgevoerd. KLC heeft aangegeven dat elk jaar alle services opnieuw bekeken worden. Ook de M-service wordt geëvalueerd, opnieuw bekeken en eventueel aangepast. Wij houden jullie hiervan op de hoogte.
Mijn vijfjaarscontract
Op dit moment is er de doorstroomfolder: "mijn vijfjaarscontract". KLC heeft deze gepubliceerd, maar de VNC heeft hier nog geen toestemming voor gegeven. Afgesproken is dat KLC ons de stukken toestuurt waarna wij onze eventuele aanpassingen kunnen maken. Hierna zullen wij wederom met KLC om de tafel gaan zitten om dit te bespreken.
Het volgende cabine-overleg staat gepland voor donderdag 13 november 2014. Heb je onderwerpen die je graag besproken wilt zien, email vóór 6 november naar sectiebestuur.klc@vnconline.nl en wij zorgen dan dat jouw agendapunt behandeld wordt.
KLC sectiebestuur